Is dit herkenbaar?

👉  Je ziet weinig of geen resultaten op het gebied van groei
👉  Jouw klanten vinden je onderneming ‘wel prima’, maar bevelen je onderneming niet aan
👉  Je bereikt niet de juiste mensen en vindt het lastig klanten aan je te binden
👉  Jouw onderneming bevindt zich in een concurrerende markt en dus is onderscheidend vermogen ‘key’
👉  Je bent maandelijks geld kwijt aan paid-promotie, bijvoorbeeld aan Google en bent hiervan afhankelijk
👉  Klanten stappen over naar concurrenten, maar je weet niet goed waarom of kunt er weinig tegen doen
👉  Je bouwt liever een sterke marketingfundering, dan korte termijn marketinginspanningen
👉  Je team gaat verschillend om met klanten en er is geen consistente communicatie naar klanten
👉  Het onderscheiden lukt nog niet goed of kan beter in je dienstverlening en communicatie

Creëer fans die bewust voor je kiezen, vaker terugkomen, meer uitgeven en je aanbevelen

Wat wij doen

Samen met onze collega’s maken we voor veel verschillende ondernemingen van mensen fans. Wij hebben al jaren lang ervaring binnen het MKB en tientallen ondernemers geholpen hun klantbinding te versterken voor organische groei.

Resultaat:
✨ 
Klantbinding: diepe emotionele relaties met mensen
✨ Duurzaam concurrentievoordeel
✨ De ‘match’ tussen onderscheidend vermogen en doelgroep/klant/mensen om magie en impact te creëren
✨ Fans die meer uitgeven, terugkomen en aanbevelen
✨ Lagere kosten in sales of acquisitie van nieuwe klanten
✨ Organische en duurzame groei (in omzet)

Zo kunnen we samen aan de slag

MKB Basis -
De opbouwfase

In BASIS bouwen we aan het fundament en de basisstrategie van je onderneming voor klantbinding, om zo snel mogelijk organisch te groeien met nieuwe fans.

MKB Uitbreiden -
De uitbouwfase

In UITBREIDEN werken we aan het uitbouwen van je onderneming. We optimaliseren jouw klantbindingsstrategie, onderzoeken klantgroepen, verslimmen en automatiseren de klantprocessen. We focussen op het emotioneel binden van je nieuwe fans met gerichte klantbindingsacties.

MKB Opschalen -
De opschaalfase

In OPSCHALEN werken we aan écht grootste groei in fans. De basis van emotionele klantbinding staat, klanten kiezen bewust voor je en ervaren je magie, maar er ligt nog meer potentie. In dit programma werken we aan jouw verdienmodel, het consistent communiceren met het team, het opschalen van klantgroepen, processen aan de achterkant, en: meer aantallen draaien.

MKB Custom -
Extra maatwerk

In MKB CUSTOM wordt alles op maat gemaakt op basis van jouw vragen, uitdagingen en verlangens. Het is mogelijk jouw magie grenzeloos te laten werken voor het binden van de ultieme fan binnen jouw onderneming.

De prijzen

💫  MKB Basis = tussen de €2000,- en €5000,- exclusief btw
💫  MKB Uitbreiden = tussen de €6000,- en €8000,- exclusief btw
💫  MKB Opschalen = tussen de €10.000,- en €14.000,- exclusief btw
💫  MKB Custom = neem contact op voor jouw prijs
💫  MKB Online training =  €123,- p.p.

Dit zijn richtprijzen. Omdat wij een unieke strategie met specifieke klantbindingsacties voor jouw onderneming maken, kunnen de prijzen iets anders uitvallen.

Altijd inclusief

–  Organische groeistrategie
–  Fanprofielen / persona’s die bestaan uit 15+ psychologische ingrediënten
–  Authentiek onderscheidend vermogen
–  Geoptimaliseerd klantproces
–  Concrete klantbindingsacties
–  Effectieve communicatie naar de klant
–  Duurzaam concurrentievoordeel
–  Een persoonlijke aanpak
–  Onze specialisten die je team trainen

Interesse om jouw magie te laten ervaren aan je nieuwe fans?

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.

De werkwijze

Fase 1

We kijken vanuit het bedrijf

  • Kick-off
  • Doelen en uitdagingen
  • Doelgroepanalyse
  • Expertise toegepaste consumentenpsychologie
  • Maturity scan
  • Klantreis 1.0 in kaart
  • Persona 1.0 ontwerp
  • Jouw marketingfundering

Fase 2

We leren vanuit de klant en ontwerpen*

  • Gevalideerd klantonderzoek a.d.h.v. Sterklant methodiek
  • Twee persona’s 2.0
  • Klantreis 2.0 in journey map
  • Stakeholders alignment
  • Klantprocessen & verwachtingen in kaart
  • Jouw doelgroep in kaart

* Uitgezonderd voor het traject BASIS. Klantonderzoek kan tegen betaling worden toegevoegd.

Fase 3

We versterken je klantproces en (ver)binden fans aan je*

 

  • Analyse persona & journey map
  • Moments-of-magic ontwerp (MoM)
  • Inrichten & uitvoeren van MoM
  • Stakeholders werken met persona’s
  • Klantprocessen optimalisatie
  • Klantbeleving optimalisatie
  • Jouw nieuwe fans

* Uitgezonderd voor het traject BASIS. Klantonderzoek kan tegen betaling worden toegevoegd.

Raymon Lubbers OCP

“Dankzij Sterklant hebben we inzicht gekregen in de klantreis van onze relaties. Hierdoor hebben we verrassende aanpassingen kunnen doen in onze benadering naar nieuwe, maar ook bestaande klanten.

Zo hebben we de technische afdeling eerder in het commerciële proces betrokken. Dit zorgde voor meer betrokkenheid bij de klant, de interne organisatie en een hogere omzet per klant” 

Raymon Lubbers
Eigenaar Offshore Connectivity Partners (OCP)

Ontdek de geheimen van je nieuwe fans

Laat mensen stralen als ze het over je hebben. Om klantrelaties te versterken is (psychologisch) begrip, marketingkennis en een sterk ingericht klantproces nodig.
Sluit op een slimme manier aan op wat iemand wilt, echt belangrijk vindt en waar diegene naar toe werkt in de future-perfect. Zo creëer je echte fans.

Dus weet jij zeker dat jij je aankomende fans genoeg kent? Waar ze op aangaan, en op afknappen?

Vergeet even oppervlakkige informatie zoals kliks, zoektermen, leeftijd of recente aankopen. Mooi die (marketing)data, dat gebruiken we graag als aanvulling.

De persoon achter de marketingdata is waar het om draait.

💫 Wij helpen je de diepere psychologische lagen te onthullen zoals: lifestyle, archetypen, generatie, drijfveren, future-perfect etc.
💫 Onze persona’s/fansprofielen bevatten minstens 15 verschillende ingrediënten voor een nauwkeurig beeld
💫 Creëer een magisch effect, geef een wow-beleving en bind die (nieuwe) klant aan je als fan!

Je wordt daarnaast minder afhankelijk van marketing- en salesbureaus en die maandelijkse kosten aan Google en/of social media.

“Ik heb Colin en zijn team meerdere keren ingehuurd om de klanten reis te perfectioneren en dus om zo onze omzet te verhogen. Echte aanpakkers die je helpen om inzicht te krijgen in de klantbeleving en concrete handvatten geven om die te verbeteren. En elke keer werden mijn verwachtingen overtroffen. Absolute aanrader!”

Rajid Gonesh
Horlogemakers Twente

Veelgestelde vragen

Qua aanpak weinig, de procesmatige stappen naar fans zijn hetzelfde. De diepgang, hoeveelheid aan data, benodigde tijdsinspanning en magische momenten daarentegen verschillen wel. 

MKB-Basis is voor ondernemingen die hun fundering op het gebied van doelgroepen, klantreis, klantproces en klantbinding nog consistent moeten opbouwen.

MKB Uitbreiding is voor ondernemingen waarbij de fundering op het gebied van doelgroepen, klantreis en klantbinding redelijk staat en die willen doorpakken in hun groei met klantbinding.

MKB Opschalen is voor ondernemingen die willen doorpakken in klantbinding. De functionele klantreis is op orde en nu wordt het tijd om die emotionele reis te optimaliseren voor een oneindig ultiem effect aan fans.

  • Jouw doelen en kansen om te groeien (onderscheidend vermogen)
  • Jouw dienstverlening en merk
  • De 6 fasen van de Klantreis
  • Het optimaliseren van de klantprocessen en -beleving
  • Diepgaand inzicht in minstens twee doelgroepen d.m.v. te werken met Persona’s
  • Het creëren van Moment’s-of-Magic
  • Jouw (nieuwe) klanten als fans en ambassadeurs

Het traject bevat een 6-tal bijeenkomsten (op basis van afstemming) die binnen ca. 12 weken plaatsvinden. Daarnaast voeren wij een betrouwbaar diepgaand expert doelgroeponderzoek uit (uitgezonderd MKB basis).

Alle ins- en outs van het traject delen we met je wanneer we elkaar spreken. We vertellen je dan ook de investering (die de meeste mensen overigens mee vinden vallen).

Het traject neemt in het totaal 12 weken in beslag. Het eerste resultaat wordt na week 1 opgeleverd en zichtbaar. Het resultaat van dit traject blijf je zolang je bedrijf bestaat voor altijd terugzien.

Wij nemen de tijd voor je in de sessies, voor voldoende diepgang, om jouw uitdagingen aan te pakken en om wekelijks concreet resultaat te boeken.

Customer Journey en Customer Experience zijn trendy. Ondernemers beginnen te begrijpen dat het belangrijk is en het alleen maar belangrijker wordt met het oog op de huidige economie en de toekomst.

Veel bedrijven denken er helaas veel te makkelijk over:
– Het inzetten van een stagiaire om de klantreis in te richten is alsof je deze ook meteen de koers van je bedrijf toevertrouwt.
– Daarnaast lijken soms bedrijven te denken dat het genoeg is om een lege customer journey map van het internet te plukken en deze zelf in te vullen en dat daarmee de klantreis ingericht is. Daarmee bereik je nog niet eens 10% van het resultaat van onze trajecten. Inzicht dient betrouwbaar en diepgaand te zijn, vanuit de klant.

Maar vooral belangrijk, zet je klantinzicht om naar concrete acties voor de klant.
– Laat het daarom niet doen door partijen die een oppervlakkige en vooral functionele touchpoint-analyse opleveren voor veel geld. Daarmee krijg je de klant echt niet betrokken.
– Doe het niet alleen. Beetje in het kader van: wij doen ook jouw werk niet. Het is echt een andere manier van denken, een beproefde methodiek vanuit jarenlange expertise en ervaring.

Klantbeleving vinden wij natuurlijk belangrijk.
Het echte geheim daarentegen zit in het kennen en begrijpen van de klant. Dat maakt het verschil met alle digital marketingbureaus. Om echt van (nieuwe) klanten ambassadeurs te kunnen maken, dien je hen te begrijpen in drijfveren, waarden, motivatie en verlangens. In de volgende stap helpen we je hen op een slimme en passende manier aan je te binden.

Klantbinding voor start-ups scale-ups de overheid de zorg het MKB

Colin Reudink